Keresztszemezés színátmenetes osztott hímzővel
A színátmenetes fonalakkal való hímzés új dimenziót ad a keresztszemes hímzésnek. Talán azt gondolod, hogy a a színátmenetes fonallal keresztszemezni épp olyan, mint bármelyik másikkal, de ez nem így van. Vannak hasznos tippek és trükkök, melyek kiemelik a hímzésedet a nagy átlagból.
Az egyszínű fonalakkal általában úgy hímzünk, hogy először elkészítjük a nyitó öltéseket, majd visszafelé haladva bezárjuk a kereszteket. A színátmenetes fonallal való keresztszemezésnél két dolgot kell átgondolunk: milyen hatást szeretnénk elérni a hímzéssel, másrészt milyen hosszú a színátmenet a fonalban.
Általánosságban elmondható, hogy a színátmenetes fonalakkal úgy keresztszemezünk, hogy először elvégezzük a nyitóöltést, majd a következő lépésben be is zárjuk. Így a színátmenetek közeliek lesznek, a hatás egyenletes.
Tegyük fel, hogy egy fát szeretnénk hímezni. A fa törzse függőlegesen növekszik, az öltéseket ilyen módon úgy tudjuk a legszebben visszaadni a megjelenést, ha a kereszteket függőleges irányban öltögetjük a keresztszemeket. Ha így teszünk, akkor a hímzésünk igazán élethűen adja vissza a fa törzsét.
A DMC színátmenetes mouliné épp úgy hat szálra bontható, mint az egyszínű osztotthímző. Ha csak két szálra van szükségünk a hímzéshez, akkor szétválasztás után pontosan illesszük össze az árnyalatokat, így lesz igazán szép a színátmenetek váltakozása.
Ha tavat, folyót vagy tengert hímzünk, akkor a vízszintes irányban elvégzett keresztöltések mutatnak jól. Ha így használjuk a fonalat, akkor a hatás foltos lesz és nem csíkos.
Impresszionista technika a keresztszemezésben
Ha impresszionista hatást szeretnénk elérni a hímzésünkkel, akkor fűzzünk be egy a színátmenetes fonalhoz illeszkedő színű árnyalatú fonalat a tűbe, így mély hatást érünk el hímzésünkkel.
Csillogós hatás lesz az eredmény, ha a színátmenetes fonal mellé fémszálas fonalat fűzünk be.
18 csodaszép árnyalattal várunk a Cérnalányoknál.